torsdag 22. april 2010

Hvorfor er bing så ekstremt dårlig?

Vi har jo startet firma. Henning, Børge og meg. Hjemmesiden vår ligger på DigiFix.no.

Markedsføring
I forbindelse med dette trenger man markedsføring. Først kommer tiden for å gjøre oss synlige på nett. Der er google viktig. Vi kommer noenlunde høyt på google. Det er vi fornøyde med. I tillegg kommer vi høyt på sider som kvasir og yahoo!. Du hørte riktig ja. Kvasir er ikke så gale likevel kanskje.

Problemet = bing
Bing har enda ikke indeksert oss! De har ikke så mye som et fnugg av siden vår i søkeresultatene. Vi finner andre sider som har navnet vårt i seg, slik som uio-siden min, og diverse andre sider. Bing har på 9 måneder, så lenge som domenet har eksistert, ikke indeksert oss!

Jeg trenger ikke si det, men likevel: bing er dårlig, veldig dårlig.

Løsningen (trodde jeg)
La oss registrere oss hos bing. Bing har som mange andre søkemotorer Webmaster Tools som lar bedrifter og andre registrere seg hos søkemotorer for å se hvordan indekseringen fungerer. Dette holdt ikke!


Google finner oss på bing - selv om bing ikke finner oss
Jeg la inn en liten bio om meg selv/firmaet på Bing Community. Dette hjalp heller ikke på å få bing til å indeksere oss. Men gjett hva? Google finner oss på bing i Community!

Nevnte jeg at: bing er et dårlig eksempel på en søkemotor, dårlig!

Vi prøver videre, uten bing.

Ønsk oss lykke til! Kondolér gjerne i kommentarene!

2 kommentarer:

Zoltax sa...

Bing er jo Microsoft og det er jo ikke alltid gjennomført

Øystein sa...

Sant sant. Bing er jo i såkalt beta overalt bortsett i fra i USA...